مناطق دیدنی مشهد

 این روزها مناطق دیدنی مشهد زبانزد بسیاری از گردشگران است . مشهد  در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در زمینه گردشگری داشته است . همین رشد جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی در این شهر موجب جذب گردشگر بیشتر شده است . اگر به مشهد سفر می‌کنید پیشنهاد آس چارتر به شما این است که پس از زیارت حرم امام رضا (ع) به سراغ مکان های دیدنی و جاهای تفریحی مشهد هم بروید. جهت خرید بلیط تهران مشهد می توانید از همین حالا اقدام کنید.


مرکز کانونی مشهد حرم مطهر امام رضا(ع) است . برخی از افراد در سفر به مشهد ،  تنها به زیارت امام رضا(ع) می‌روند و از معنویات این حرم لذت می‌برند .

آئینه‌کاری‌های هنرمندانه ، درهایی با نقوش اسلیمی و صحن‌هایی باصفا از جمله دیدنی های داخل حرم  مطهر رضوی است . علاوه بر این در  نزدیکی مقبره ، مقبره افراد برجسته‌ای نظیر شیخ بهایی داخل حرم امام رضا(ع) وجود دارند .

 مسافران پس از خرید بلیط هواپیما   و سفر به مشهد می توانند در هتل های این شهر اسکان گزینند. شما می توانید با تهیه بلیط چارتر به این شهر مقدس سفر کنید.



یکی دیگر از مناطق دیدنی مشهد مسجد گوهرشاد است . مسجد گوهرشاد نیز در فاصله بسیار کمی از حرم امام رضا (ع) واقع شده است. مسجد گوهرشاد از آثار تاریخی سلسله تیموری است . شما می توانید از شهر های مختلف ایران مثل شیراز به این شهر سفر کنید و با خرید بلیط مشهد شیراز دوباره به شهر خود برگردید.



گنبد مسجد گوهرشاد 41 متر و هر یک از مناره‌های این مسجد 43 متر ارتفاع دارند . کتیبه بایسنقر در همان ابتدا در ایوان مقصوره جلب توجه گردشگران داخلی را می‌کند . کاشی‌کاری‌های بسیار زیبای این ایوان ، از دیگر جذابیت‌های مسجد گوهرشاد است .

گنبد سبز یکی دیگر از مکانهای دیدنی در مشهد است. این گنبد در نزدیکی حرم امام رضا(ع) واقع شده است و حدود 10 دقیقه با ماشین با هم فاصله دارند. گفته می‌شود این گنبد متعلق به آرامگاه شیخ محمد مومن عارف استرآبادی از عرفای به‌نام خراسان است . این گنبد بیشتر از آنکه سبز باشد ، آبی مایل به سبز است . شما می توانید از شهر های مختلف ایران مثل کیش به این شهر سفر کنید و با خرید بلیط مشهد کیش دوباره به شهر خود برگردید.


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک مناطق دیدنی مشهد مراجعه کنید


Comments

Popular posts from this blog

تور داخلی کیش